Harmonogram weselny okiem DJa – praktyczne porady z naszego punktu widzenia – cz. 1

In Blog

Plan wesela – komu to potrzebne?

Każda przyszła para młoda w pewnym momencie organizacji własnego wesela staje przed bardzo ważnym wyzwaniem – jak zaplanować dzień ślubu, aby o niczym nie zapomnieć i ze wszystkim zdążyć? Nic nie jest proste gdy robi się to pierwszy raz! Dlatego chcemy Wam ułatwić cały ten proces i podpowiedzieć kilka rzeczy z naszego punktu widzenia. Pod lupę weźmiemy jednak nie plan całego dnia, ale harmonogram samego wesela, czyli przebieg poszczególnych wydarzeń w trakcie przyjęcia. Pamiętajmy, że każde wesele jest inne i nie ma uniwersalnego schematu, który będzie zawsze działać.

Można powiedzieć, że słaby plan zawsze będzie lepszy od braku jakiegokolwiek planu 😉 Opracowany wcześniej harmonogram wesela punkt po punkcie i godzina po godzinie ułatwi wszystkim organizację pracy, a nam DJ-om zdecydowanie pomaga w prowadzeniu Waszej uroczystości. Po pierwsze to my zajmujemy się pilnowaniem zegarka. Większość naszych imprez prowadzimy w składzie dwuosobowym, dlatego dużo łatwiej jest nam skoordynować działania na sali weselnej. Pierwszy taniec czy tort weselny bez udziału pary młodej nie może się odbyć, dlatego “ścigamy” Was odpowiednio wcześniej, abyście byli obecni na sali podczas kolejnej atrakcji. Ponadto pozostajemy w ciągłym kontakcie z pozostałą częścią obsługi – konsultujemy za jaki czas kuchnia będzie gotowa z posiłkiem oraz informujemy na bieżąco fotografa o tym co się zaraz wydarzy, aby nie przegapił uwiecznienia ważnego momentu. W ten sposób unikamy sytuacji, gdy np. zapraszamy gości do stołów na jedzenie, a nie jest ono podane przez kolejne 15 minut. Ponadto harmonogram zdecydowanie ułatwia nam planowanie bloków muzycznych – zupełnie inaczej “rozkręca się parkiet” w 30 minut, niż gdy mamy do dyspozycji 2 godziny.

Jak zatem zaplanować wszystko, aby nikt z gości się nie nudził w trakcie wesela, ale też nie miał wrażenia, że jest przytłoczony nadmiarem wydarzeń? Złoty środek jest trudny do znalezienia – weselnicy muszą mieć czas, aby odpocząć, ale też nie powinni siedzieć z zegarkiem w ręku w oczekiwaniu na kolejny punkt wesela. Kluczem do sukcesu jest równomierne rozłożenie wszystkich wydarzeń, a najbardziej kolosalne znaczenie ma godzina rozpoczęcia wesela. W Warszawie i na Mazowszu większość wesel rozpoczyna się w godzinach 17-19, wiemy jednak, że są regiony Polski, gdzie przyjęcia startują o 14, a nawet o 12. Naszym zdaniem szczególną uwagę do harmonogramu trzeba przyłożyć wtedy, gdy przyjęcie rozpoczyna się wcześnie – po ośmiu godzinach spędzonych na sali weselnej nie każdy może mieć już siłę na “dziką zabawę” 🙂

W kolejnych wpisach na naszym blogu dotyczących harmonogramu weselnego zwrócimy uwagę na rozmieszczenie w czasie kilku ważnych elementów, które przewijają się w trakcie większości wesel. Jednak już na początku chcemy powiedzieć najważniejszą rzecz – KOLEJNOŚĆ WYDARZEŃ NIE JEST ISTOTNA. Planujcie po swojemu, tak jak jest wam wygodnie, według własnych pomysłów. Wszystko jest do zrealizowania, a część elementów może być jedynie bardziej skomplikowana do wykonania 🙂

Recommended Posts

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.